Könyvtárhasználati órán vettek részt az Arany János Általános Iskola alsó tagozatos kisdiákjai. Ismerkedtünk a könyvtár tereivel és funkcióival. Első alkalommal a könyvtárral ismerkedünk. |
A könyvekkel is korosztályuknak megfelelően és a gyermekirodalom egyes területeivel. A meserészleg nagyon bensőséges hangulatot ad, a mesék mellett sok szép képeskönyv és ismeretterjesztő irodalom áll tematikusan a polcokon, feliratozva, képekkel, áttekinthetően. De mesés játékozásra is teremt lehetőséget az ismeretanyag átadásával.
Az óra második felében könyveket válogathattak a diákok kedvükre. Mindenki elmesélte, miért is választotta, miről szól a képek és kis tartalmi értelmezése és hangos olvasás mellett. A gyerekek nagyon élvezték, hogy saját mesemondók és kis tudósok is lehetnek, de a legtöbben ma nem mesehősök, hanem kedvenc kis állat, vagy környezetvédők voltak. Hogy miért is? Az iskolában tanultak alapján nagyon szépen belehelyezkedtek abba a szerepjátékba, ami a valóságon alapul. Ezen a héten ünnepeljük A Magyar Természet napja-t. A hazai tájakról, nemzeti parkok, vizek, tavak mellett az élővilág csodálatos állatait választottuk témául. A könyvtári kutyusunk nagy segítség volt. Az érzékenyítésben minden gyermek annyira szépen kibontakozott. A saját életükből, emlékeikből, élethelyzetükből, megélt élettörténeteikből, személyiségükből nyitódtak ki, oldódtak fel. Öröm volt és olykor megható, ahogyan láthattuk a gyermeki lélek kibontakozását. és a kis könyvtári terápiás kutyusunk ma kapott a legtöbb szeretetet, ölelést, simogatást, gondoskodást. Sőt! -még mesét is olvastak neki. Barátságok így is születnek. A biblioterápiás módszert alkalmazva -nagyon sok kisgyerek tudott ma örömmel játszani, megnyílni. A kiskapuk kinyíltak és a szeretetet beengedték rajta.
Élmény volt a pedagógusoknak, gyerekeknek, a könyvtárosnak. Az előhívott érzéseket a művészetterápiában alkalmazott zene elemek, eszközök bevonása is segítette.
Közreműködött Csótiné Korda Éva, Gulyás Ágnes és a 2/b osztály.