A Pető-módszer gyakorlati alkalmazása

Nyomtat
 thumb 1

„Ezerféleképpen kell adni akkor is, ha csak gyenge választ kapunk. Vannak néma fázisok, amelyeket különleges terhelések eredményeznek, amelyekben még nem körvonalazódnak sikerek, de olyan idők is adódnak, amelyekben egy gyengén jelentkező készség csak hónapok múlva kezd stabilizálódni." (Atzesberger)

 

 2014. április 24-én a kiskunhalasi  Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Konduktív Pedagógiai Tagintézményéből Kató Ilona tagintézmény vezető, Juhász Gabriella, Bárdi Erika,  Antóniné Vargyas Andrea konduktorok és Halla Zoltánné a Kiskunhalasi Konduktív Óvoda és Kollégium megbízott vezetője volt a kiskunmajsai Városi Könyvtár vendége.

Babakuckó családbarát sorozatunk rendhagyó, segítő előadásának nagyon fontos, egyre aktuálisabb témája volt: a Pető-módszer gyakorlati alkalmazása, a konduktív pedagógia, a konduktív fejlesztés. S hogy nagyon hasznos, figyelemfelhívó esténk volt, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a közel 2 órás, vetítéssel szemléltetett előadás után annyi kérdést tettek fel a szakemberek és a témában közvetlenül vagy közvetve érintettek, hogy előadóinknak nagyon kellett sietniük, hogy visszaérjenek az esti ügyeletváltásra….

Kató Ilona tagintézmény vezető átfogóan beszélt a 2013  szeptemberében  indult átalakulásokról, a pedagógiai szakszolgálatot érintő szervezeti és egyéb változásokról  (Kiskunmajsa pl. kiskunfélegyházi szakszolgálathoz tartozik), a Nemzeti Köznevelési Törvényben a kondukcióra vonatkozó elvárásokról, feladatokról. Ismertette intézményük feladatát (a két szervezet 2013 óta működik külön, de egy épületben, így feladataikat azóta is összehangoltan végzik), a  felvétel feltételeit, bemutatta az intézmény mindennapi életét. Hangsúlyozta a szülők, a védőnők, a háziorvosok, a bölcsőde kiemelt szerepét a problémák korai felismerésében.

Halla Zoltánné megbízott vezető Pető András munkásságával, a konduktív pedagógia történetével, a komplex személyiségfejlesztő módszer alapjaival, alapelveivel ismertetett meg bennünket, Vitó Zoltán költő megható vallomásával díszítve mondanivalóját.

Juhász Gabriella konduktor – tanító elmondta, hogy a budapesti mellett a kiskunhalasi az egyetlen intézmény az országban, ahol bentlakásos lehetőség is van a problémák kezelésére, és szemléltető előadásában ismertette a betegségek főbb tüneteit, jellemzőit.

Bárdi Erika és Antóniné Vargyas Andrea konduktorok egy kiemelten fontos területet, a korai fejlesztést mutatták be. Megható filmjükben megismerkedhettünk mindennapi munkájukkal (fél és öt év közötti gyermekekkel foglalkoznak), technikáikkal, módszereikkel, szülők, nagyszülők, kis páciensek véleményével kiegészítve.

Nagyon köszönjük előadóinknak, hogy karitatív előadásukkal lehetővé tették, hogy bepillanthassunk munkájukba, és felhívták a figyelmet erre a nagyon fontos témára, további munkájukhoz sok sikert és kitartást kívánunk!

Szeretettel várjuk a kismamákat, kispapákat, nagymamákat, nevelőszülőket és az érdeklődőket következő programunkra is!

Györffy Gabriella

könyvtárigazgató

 

Könyvajánló a  Városi Könyvtár állományából

 Fejlesztő pedagógia / szerk. Martonné Tamás Márta.- Budapest : ELTE Eötvös K., 2004

Tanítsuk a kisbabát! / Genevieve Painter.- Budapest : Medicina, 1974

Kudarc nélkül az iskolában : óvodai fejlesztő program a tanulási zavarok megelőzésére.- Budapest : Alex-typo, 1994

Ügyesedő porontyok : fejlesztő és szórakoztató játékötletek 0-5 éves korig.- Budapest : Tudatos Lépés Kft., 2010

Anya, taníts engem! : fejlesztő feladatok születéstől iskolakezdésig / Deákné B. Katalin.- Pápa : Deák József, 1995

thumb 1 thumb 2 thumb 4 

thumb 7 thumb 8 thumb 9